Styczeń, 2010

Zgon

Temp.: -3.0 st. C

Sobota, 16 stycznia 2010 | Komentarze 1

Warunki pogodowe nie zmieniły się praktycznie wcale od wczoraj więc bez zastanowienia poszedłem na trening na pole. Początkowo jechało się świetnie. Im dalej od Krk tym nawierzchnia była gorsza. W skrajnych momentach jechałem po lodzie. Mniej więcej w połowie trasy czyli przy nawrocie o 180* wiatr zaczął mi porządnie przeszkadzać. Jakoś nie zdawałem sobie sprawy z tego, że tak wieje jadąc zgodnie z kierunkiem podmuchów. Wmordewind skutecznie mnie wychłodził nie mówiąc już o palcach wszystkich kończyn. Zapewne to było jedną z przyczyn dużego osłabienia już po 2h jazdy. Dawno już mnie tak nie odcięło. Od Tyńca jechało mi się już bardzo ciężko. W domu zrobiłem 1h przerwy i dopiero wsiadłem na trenażer ale i tak nie dokręciłem do planowanych 3,5h bo nie miało to większego sensu.
Dobrze, że to już ostatni tydzień podstawy 2 a kolejny upłynie pod znakiem regeneracji i wypoczynku fizycznego. Jeszcze tylko jutro...

E2

Temp.: -5.0 st. C

Piątek, 15 stycznia 2010 | Komentarze 0

Wreszcie czarne i praktycznie suche drogi. To zachęciło mnie do treningu. Trasa taka jak zawsze czyli Tyniec, Skawina. Musze przyznać, że bardzo dobrze mi się jechało jednak palce u nóg i rąk zmarzły mi aż do bólu. :/

Wtorek, 12 stycznia 2010 | Komentarze 0

Kręcenie w pokoju przed telewizorem. A oglądałem sobie najpierw mistrzostwa świata z Canberry a potem widoczki z 16. etapu TdF. Całkiem szybko zleciało.
W trakcie treningu zrobiłem jeszcze S1 i S2. Na F1 nie miałem totalnie motywacji.

Snow rider

Temp.: -2.0 st. C

Niedziela, 10 stycznia 2010 | Komentarze 9

Dziś w planie był trening "cegła". Jest to połączenie jazdy na rowerze i biegania. Tak więc w perspektywie miałem albo tyrać 1.5h na trenażerze albo iść w tą śnieżycę na rower. Wybrałem tą drugą opcję xD. I bardzo dobrze zrobiłem! Nie zważając na ostrą zadymę ruszyłem idealnie białymi i ubitymi przez samochody drogami. Jechało całkiem fajnie. Koła nie zapadały się w coraz większy na poboczach śnieg bo co pewien czas przejeżdżał jakiś samochód i wyznaczał kolejne świeże ślady. Tym sposobem nie dość, że jechało się całkiem ciekawie to jeszcze zrobiłem więcej roweru niż było to w planie i dzięki temu nie musiałem potem tyle biegać. Dopiero pod sam koniec - już w Krakowie - wjechałem w mocno posolone i rozjeżdżone drogi, na których zalegała spora warstwa błota pośniegowego. Jednak nie było ich więcej niż 3km na całej trasie. Jednym słowem było ciekawie :-)
Trasa była standardowa: Skawina, Tyniec, Zakrzówek.

Trening E2

Sobota, 9 stycznia 2010 | Komentarze 0

Rano wstając i patrząc za okno pogoda i stan chodników przed oknami mnie lekko podłamał. No bo jak pojechać na rower gdy na polu jest 0*C, leje deszcz (tak, deszcz), a chodniki pokryte są warstwą lodu tak, że wszystko się w nich odbijało?
Jednym słowem lekka masakra. No ale, że poprzysiągłem sobie z początkiem listopada, że w tym roku pogoda mnie nie złamie więc zrobiłem to co miałem do zrobienia w domu i wyjechałem na spotkanie z Axi'm. Do tego czasu pogoda zdążyła się nieco poprawić bo przestało lać. Plan był taki, żeby pojechać do Tyńca alejką rowerową jak to wzykle robimy. Jednak dziś było to po prostu niewykonalne. Zaraz jak zjechaliśmy z płynącej rzeką ulicy opony zapadły się w coś. Jak to bliżej określić? Nie był to śnieg ani nie był to lód. Było to coś co było połączeniem tych dwóch rzeczy, zlane deszczem i zaczynające topnieć. Odgłos jazdy (o ile to tak można nazwać :P ) był dość ciekawy. Dzięki temu wszystkiemu trening tlenowy dosłownie lecieliśmy z onieśmielającą prędkością 5km/h. W porywach dochodziło do 7 ale więcej już nie dokręcałem bo się bałem jechać tak szybko xD. A inną kwestią było to, że się nie dało bo koła jechały w każdym kierunki w którym chciały. Więc jak tylko nadarzyła się okazja zjechaliśmy na asfalt i w strugach wody spod kół popluskaliśmy wesoło przed siebie :-) Niestety troszkę tempo nam się nie zgadzało ale jakoś dowlekliśmy się do Skawiny gdzie ja pojechałem czem prędzej do domu bo buty miałem już kompletnie przemoczone a Axi wrócił tą samą drogą, którą przyjechaliśmy.
Resztę treningu (czyli 1:35) dokończyłem oczywiście na trenażerze. Hołk! ;-)

Piątek, 8 stycznia 2010 | Komentarze 0

Trening E2, F1

Temp.: -3.0 st. C

Wtorek, 5 stycznia 2010 | Komentarze 0

Podjazdy siłowe w Swoszowicach. Niestety z baraku czasu musiałem podzielić 2h na dwa treningi po jednej godzinie. Jeden przed południem a drugi wieczorem.
Wieczorny trening na trenażerze.

HR śr= ud/min  (% )
HR max= ud/min   (% )

Niedziela, 3 stycznia 2010 | Komentarze 0

Trening

Temp.: -1.0 st. C

Sobota, 2 stycznia 2010 | Komentarze 2

Dziś jazda w towarzystwie Adriana i Macia. Było wybornie. Tempo nadane przez drugiego z Panów było całkiem mocne. Jak na mój tlen nawet za mocne, ale jestem zadowolony, bo i tak jechało mi się bardzo dobrze. Pomimo fatalnej pogody (cały6 czas mokre drogi i lekki śnieg) humorki dopisywały. Reszta treningu dokończona na trenażerku ;-)
Dzisiejsza trasa:

F1

Piątek, 1 stycznia 2010 | Komentarze 0

Noworoczny trening. Dziś podjazdy siłowe w Swoszowicach. Pogoda beznadziejna.
Po rowerze jeszcze godzina biegania.
Wszystkiego dobrego w nowym roku wszystkim życzę! ;-)
Od tego roku zdecydowałem się również zapisywać trenażer. Średnią prędkość przyjmuję jako aktualną średnią w ciągu bieżącego miesiąca. Myślę, że to jest miarodajne przybliżenie.